maandag 25 juli 2016

Moeder Aarde II - foto's

Mijn week vakantie voerde me naar Poperinge, niet zo heel ver van Kortrijk: daar zou ik ook zeker naartoe gaan, om zelf met eigen ogen Ann Demans 'Moeder Aarde II' te kunnen bekijken en te fotograferen. Dus ik eerst naar de 'Dienst Toerisme' om te vragen waar de Groeningebrug juist was. Dat wisten de twee dames met dienst niet meteen zo trefzeker aan te duiden op de stadskaart, maar ze wezen me toch naar de juiste omgeving. Van 'Moeder Aarde II' hadden ze nog nooit gehoord, hoewel de plaatsing van het beeld een paar maanden geleden toch wat aandacht had gekregen in de Kortrijkse regionale pers. De oudste van de twee wist wel dat ze dat beeld elke dag voorbijfietste als ze kwam werken, maar ze had er in de twee betekenissen nog nooit bij stilgestaan. IK heb ze het dan zelf maar uitgelegd, en verteld over 'Moeder Aarde I' in Sint-Martens-Latem. Vincentje Quicky, d'r is nog werk hier en daar in je stad!

Het beeld ligt er overigens prachtig, aan de Leieboorden: je kunt er helemaal rondlopen, en er foto's van maken zoveel je wilt. Wat ik dan ook maar gedaan heb.






Vijfmaal 'Moeder Aarde II

Geen opmerkingen: